مرجع اطلاعات عمومی و کلی دانشگاه ها

شرایط ثبت نام و تاریخ و نوع فرایند ثبت نام دانشگاه ها

مرجع اطلاعات عمومی و کلی دانشگاه ها

شرایط ثبت نام و تاریخ و نوع فرایند ثبت نام دانشگاه ها

ثبت نام نمونه دولتی سمنان 96 - 97

 ثبت نام نمونه دولتی سمنان 96 - 97



 مدارس نمونه دولتی هرساله در دو مقطع آزمون برگزار میکند.دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی در سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتیقرار میگیرد.

 

داوطلبان عزیزی که تمایل به شرکت در آزمون نمونه دولتی دارند باید در 14اسفند ماه به سایت مراجعه کرده و دفترچه را دانلود کنند و پس از مطالعه آن ثبت نام را انجام دهند.اما بسیاری از خانواده های عزیزمان به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند و برای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نمیتوانند به سایت مراجعه کنند.این دسته از خانواده ها میتوانند با سامانه صدای مشاور به شماره9099071611 تماس بگیرند.توجه داشته باشید تماس با این شماره با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد امکان پذیر است.

 

بهتر است کمی درباره مدارس نمونه دولتی توضیح دهیم برای خانواده ها عزیزی که در رابطه با ان مدارس اطلاعات کافی ندارند.

 

همانطور که گفتیم مدارس نمونه دولتی برای پذیرش دانش آموز در دبیرستان دوره اول و دوم آزمون برگزار میکند.این مدارس از لحاظ امکانات نسبت به مدارس دولتی در سطح بالاتری قر ار دارد و عموما در مناطق محروم قرار دارد تا دانش آموزان در آن نقاط از امکانات تحصیلی بهتری بهره مند شوند.

 

برخی از این مدارس شبانه هستند.یعنی دانش آموزان که محل تحصیل آنها از محل زندگی آنها دورتر است اگر مدرسه آنها به صورت شبانه باشد ، میتوانند به صورت شبانه روزی در مدرسه بمانند.

 

امکانات این مدارس نسبت به مدارس دولتی بیشتر است و دانش آموزانی که سطح هوشی بالاتری دارند و در آزمون نمونه دولتی پذیرفته  شده اند میتوانند از تمام امکانات این مدارس استفاده کنند.



ثبت نام نمونه دولتی در دو مقطع میباشد.برای ثبت نام نمونه دولتی باید به سایت ثبت نام نمونه دولتی مراجعه کنید.



پس از مراجعه به سایت ثبت نام نمونه دولتی باید دفترچه آزمون نمونه دولتی را دانلود کنند. دفترچه آزمون نمونه دولتی دفترچه ای است که در آن شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی آورده شده است.


 

البته قبل از هرچیزی باید این موضوع را یاداور شویم که برخی سالها شرایط ثبت نام و ظرفیت مدارس تغییر میکند.اما یکسری شرایط ثبت نام هستند که ثابت اند و ما در این قسمت به آنها اشاره میکنیم:

 

دانش‌ آموزان‌ مدارس‌ نمونه‌ ازبین‌ فارغ‌ التحصیلان‌ مستعد پایه‌های‌ پنجم‌ ابتدایی‌ و سوم‌راهنمایی‌ برای‌ ادامه‌ تحصیل‌ در دوره‌ راهنمایی‌ و دوره‌ متوسطه‌ (به‌ صورت‌ جداگانه) باتوجه‌ به‌ موارد زیر انتخاب‌ می‌شوند.

 

1- ملاک‌ پذیرش‌ دانش‌آموزان‌، مجموع‌ معدل‌ کل‌ امتحان‌ نهایی‌ و نمره‌ آزمون‌ ورودی‌ (برمبنای‌ بیست‌) خواهد بود.

 

2- امتحان‌ ورودی‌پس‌ازبرگزاری‌امتحانات‌ نهایی‌ خرداد ماه‌ بین‌ دانش‌ آموزان‌ مستعد برگزار خواهد شد .

 

3- دستورالعملهای‌ مربوط به‌ شرایط شرکت‌ در آزمون‌ ورودی‌ ونحوه‌ برگزاری‌ آن‌ وثبت‌نام‌ پذیرفته‌شدگان‌ هرساله‌ توسط معاونت‌ آموزشی‌ تهیه‌ و ابلاغ‌ خواهد شد.

 

تبصره‌ - دستورالعمل‌های‌ لازم‌ در مدارس‌ نمونه‌ فنی‌ و حرفه‌ای‌ با هماهنگی‌ معاونت‌ فنی‌ وحرفه‌ای‌تدوین‌ می‌گردد. هرگاه‌ تأسیس‌ اینگونه‌ مدارس‌ درمناطقی‌ به‌ هردلیلی‌ مقدور نباشد مدیرکل‌ آموزش‌ وپرورش‌ استان‌ موظف‌است‌ درمدارس‌ نمونه‌ای‌ که‌ درسایرنقاط استان‌ تشکیل‌ شده‌ سهمیه ای ‌برای‌ اینگونه‌ مناطق‌ به‌ نسبت‌ تعداددانش‌ آموزان‌ سال‌ پایانی‌ دوره‌ قبل تخصیص دهد.‌

 

تبصره‌ - برای‌ دانش‌ آموزانی‌ که‌ رفت‌ وآمد روزانه‌ برایشان‌ مقدور نیست‌ مدارس‌ نمونه‌ بصورت‌ شبانه‌ روزی‌ اداره‌ خواهد شد.

 

نکته :ادامه‌ تحصیل‌ دراین‌ مدارس‌ منوط به‌ فعالیت‌ مثبت‌ پرورشی‌ وآموزشی‌ دانش‌آموز است‌.

 


نتایج آزمون نمونه دولتی عموما یک تا دوهفته بعد از آزمون انتشار میابدنتایج آزمون نمونه دولتی هر شهر به صورت جداگانه و در زمان مقرر خود اعلام میشود.


داوطلبین عزیزی که نگران پذیرفته شدن در این آزمون هستند میتوانند مقاله برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی را مطالعه کنند.


 

 

میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتردرباره مدارس نمونه دولتی،شهریه مدارس،لیست مدارس برتربا مشاوران مجرب ما در سامانه صدای مشاوربه شماره 9099071611  با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد تماس بگیرید

 

 


miri

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.